Home » Abortus » PERSBERICHT: Kies leven, een nieuw platform ter bescherming van het ongeboren leven

Het platform Kies Leven, dat individuele vrijwilligers en zelfstandige vrijwilligersgroepen verbindt die opkomen voor de bescherming van ongeboren kinderen, gaat verder als vereniging. Daartoe zijn op 24 juni 2022 bij de notaris de statuten getekend. Op 30 juni 2022 vond de oprichtingsvergadering plaats in De Bilt. De vereniging stelt per 1 juli twee medewerkers voor één dag in de week aan, waaronder Kees van Helden als coördinator en woordvoerder. Onder acclamatie werden Bert en Willy Dorenbos, en eerder betrokken bij het platform, voorgedragen als ereleden.

De prille vereniging bruist van ideeën en plannen om de bescherming van ongeboren kinderen aan de orde te stellen. Verschillende websites maken daar deel van uit. Veel daarvan sluit aan bij het bidden, waken, folderen en hulp aanbieden aan zwangere vrouwen die een abortus overwegen nabij abortuscentra.

Een speciaal initiatief is dat men aan de slag wil met het opzetten van een fysieke en een digitale gedenkplaats voor ouders die hun kindje willen herdenken dat niet geboren werd door abortus of miskraam. Hopelijk dat hiervan iets gerealiseerd kan zijn bij de komende Week van het Leven.

Dankbaarheid dat deze stappen mogelijk waren werd uitgesproken naar de Heere en Zijn zegen werd gebeden. Het motto van de vereniging is: Redden van ongeboren kinderen en leiden van hun ouders naar de Redder.

Belangstellenden die zich als lid actief willen inzetten voor de bescherming van ongeboren kinderen of dit als sympathisant/donateur willen ondersteunen kunnen zich melden via info@kiesleven.nl.